תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

ניהול חנות אינטרנטית – 5 טיפים שיהפכו את החנות שלכם למצליחה

הקמת חנות אינטרנטית הפכה לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, מי שלא מתקדם ומייעל את העסק לעבוד בצורה דיגיטלית, נשאר מאחור והמכירות שלו גם.
תהליך בניית חנות אינטרנטית זהו תהליך לא קצר אשר בעל העסק עובר בצמוד לחברת בניית האתרים בה הוא בחר. התהליך כולל אפיון, יצירת גרפיקה מתאימה, מיתוג, ועוד שלבים רבים בדרך אל הרגע המיוחל.

רבים סבורים כי ברגע סיום בניית חנות אינטרנטית, האתר עובד באופן אוטומטי והתהליך הסתיים. האמנם, הוא רק מתחיל.
השלב לאחר סיום בניית האתר הוא בעצם השלב האחרון והאין – סופי, ניהול חנות אינטרנטית וקידום האתר על מנת למקסם את הרווחים ולשפר את יחס ההמרה כל הזמן.

אז בין אם אתם בעלי חנות אינטרנטית, או בשלבי בנייתה – קבלו 6 טיפים חשובים לצורך ניהול חנות אינטרנטית מצליחה ומכירתית:

טיפ #1 – הכינו שיעורי בית

אל תלכו עם תחושות בטן או מתוך ידיעה שאתם כבר יודעים הכל, ייתכן שמה שאתם מוכרים בחנות פיזית בקלות, יעבוד פחות טוב בעולם הוירטואלי – ולהפך. חשוב שתחקרו מהי רמת הביקוש של המוצרים שלכם? מי הם המתחרים? אילו מתחרים מצליחים יותר ואילו פחות ומה הופך אותם לכאלה? מיהו קהל היעד? האם אתם מכוונים למכור בארץ בלבד או לכל העולם?
מחקר מקדים ימנע מכם בעיות עתידיות ויגרום לכם להבין איך להצליח בתחום שלכם במרחב האינטרנטי.

טיפ #2 – השקיעו בתמונות מוצר טובות

חנות אינטרנטית דורשת ויזואליות לא פחות ממצויינת. תמונות מוצר מעולות הן אחד המשפיעים העיקריים על יחס ההמרה באתר שלכם, זכרו כי עמוד המוצרים זהו העמוד החשוב ביותר באתר שלכם. נסו להשוות את זה לחנות פיזית – אף אחד לא היה רוכש מוצרים שמונחים אחד על השני בבלאגן.

אל תחסכו על השלב הזה, השקעתם באתר הרבה מאוד זמן וכסף, עכשיו זה הזמן לדאוג שהמוצרים שלכם, הפריטים שאתם מוכרים – ייראו הכי טוב שיש וימכרו את עצמם. אנחנו ממליצים להפיק יום צילום אחד בו תצלמו את כל המוצרים עם צלם מקצועי ותאורה איכותית, במידה והסחורה שלכם מתחדשת, החליטו על יום קבוע בו מצלמים את הסחורה החדשה שהגיעה.

המנעו מצילום המוצרים בעצמכם באמצעות טלפון נייד, זה יגרום לאתר שלכם באופן מיידי להראות פחות איכותי, לא משנה כמה השקעתם בבנייתו.

טיפ #3 – תכננו את הלוגסיטיקה באופן יעיל

חנות אינטרנטית דורשת ניהול לוגיסטי חכם ויעיל. עסקים רבים שבונים חנות אינטרנטית שוכחים מהשירות.
בחנות וירטואלית השירות הוא הגורם שיקבע האם לקוחות יחזרו לרכוש מכם או לא. שילוח מהיר, שירות לקוחות, נהלי החלפות והחזרות נוחים – כל אלו הם בגדר חובה עבור חנויות אינטרנטיות.
אפשר לומר שנושא השירות קריטי לחנויות אינטרנטיות אף יותר מחנויות פיזיות.

עליכם למצוא מקום לאחסון המוצרים (מחסן או חנות), לבחור חברת שילוח מתאימה (עדיף תמיד לבחור בחברית שילוח המספקת משלוח מהיר של עד 3 ימי עסקים), ולתכנן את מודל החזרת המוצרים וביטולי עסקאות של לקוחות.

 

 

חנות אינטרנטית

טיפ #4 – פחות שלבים בדרך לרכישה, יותר כסף.

הרבה בעלי עסקים אינטרנטיים לא שומרים על חווית קנייה פשוטה. אחד הדברים החשובים ביותר לשיפור יחס ההמרה בחנות האינטרנטית וקידום המכירות זה לייצר תהליך רכישה כמה שיותר פשוט.
שלבים מיותרים בדרך לרכישה רק יעמיסו על הלקוח ויגרמו לו לנטוש את העגלה. אל תחייבו את המשתמשים באתר לפתוח משתמש כדי לרכוש מוצר, הנתונים מראים כי זה עלול לפגוע ביחד הההמרה ב50% (!), תנו למשתמש אפשרות לרכוש בתור אורח.

השתדלו לקחת כמה שפחות פרטים על הלקוח בעמוד הרכישה, גם פרטים מרובים מדי יגרמו למשתמש לנטוש את העגלה.
עמוד צ'אאוט פשוט צריך להכיל את הפרטים הבאים:שם מלא, כתובת מייל, מספר טלפון, כתובת, עיר ומספר אשראי.

אם לא הכרחי מבחינתכם ומבחינת חברת השליחויות שהמשתמש ימלא פרטים כמו ת.ז, מיקוד, וכו' – פשוט ותרו עליהם.

חווית קניה מהירה צריכה להכיל את השלבים הבאים בלבד:

בחירת מוצר, הוספה לעגלה ומעבר לרכישה.

טיפ #5 – אל תמעיטו בערכה של חווית אנבוקסינג ייחודית.

השקעתם כל כך הרבה משאבים כדי לגרום ללקוח לרכוש מכם. הקמתם אתר מכירות מדהים שעלה לא מעט כסף, השקעתם בצילום תמונות המוצרים, כתיבת תכנים, שיווק אורגני וממומן. אחרי כל השלבים האלה – הלקוח רכש וקיבל את החבילה הביתה.
החבילה צריכה מהרגע הראשון לייצג את העסק שלכם היטב, מוצרים איכותיים מגיעים באריזות איכותיות.
חשוב מאוד להשקיע באריזה וחווית האנבוקסינג של הלקוחות כדי שיהיו לקוחות חוזרים. .

בנוסף, חבילה ממותגת היטב שכיף לפתוח אותה, תגרום ללקוחות שלכם לשתף אותה בסטורי ולצלם לחברים – וזה השיווק האורגני שכל בעל עסק רק מייחל ומחכה לו.

אז איך ניצור חווית אנבוקסינג טובה יותר עבור הלקוחות שלנו?

לחווית אנבוקסינג טובה יש כמה גורמים:

  1. אריזה טובה ואיכותית, אריזה ממותגת שנראית טוב ושכיף לפתוח אותה. דרך פתיחה יצירתית תוסיף ערך מוסף.
  2. פניה אישית זו מילת המפתח! אנשים אוהבים להרגיש חשובים וייחודיים, פתק קטן עם פנייה אישית בתודה על כך שהוא רכש באתר, תעשה את כל ההבדל ביניכם לבין המתחרים שלכם. תוכלו גם לבקש באותה הזדמנות לכתוב ביקורת חיובית באתר/ברשת חברתית.
  3. הוסיפו מתנה קטנה ללקוח – הלקוח רכש מכם שולחן בשווי 4000 ש"ח? הוסיפו מפה יפה בעלות סמלית, הלקוחה רכשה שמלה? הוסיפו ארנק קטן או מיני יומן. זכרו כי הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל.
  4. במידה והמוצר שלכם פותר בעיה מסוימת או מסובך קצת לתפעול, צרפו ללקוח הוראות שימוש פשוטות שיסבירו להם על שימוש במוצר. הקפידו גם כאן על גרפיקה איכותית ונעימה לעין.

עוד על איך ליצור חווית אנבוקסינג טובה ללקוחות שלכם תוכלו לקרוא באתר של WEPACK , אחת מחברות האריזה הגדולות באנגליה.

הטיפים הקטנים האלו הם אלה שהופכים לקוח חד פעמי ללקוח חוזר ונאמן. נצלו אותם והשתמשו בהם בחכמה.

טיפ #6 – קידום, קידום, קידום.

כמו שאתם יודעים, האינטרנט מלא בשפע של חנויות אינטרנטיות, פרסומות, ומה לא. כדי להגדיל את הרכישות באתר, תצטרכו לחשוף אותו לכמות גדולה של גולשים, וכדי שזה יקרה – צריך להשקיע בקידום.

קידום אתרים זה עולם בפני עצמו – אפשר לקדם באופן אורגני – קידום SEO, ואפשר להשתמש בקידום ממומן, לכל שיטה יתרונות וחסרונות אך הצעד החכם ביותר יהיה לשלב את שתיהן.

קידום נכון של האתר שלכם הוא בהחלט אחד העקרונות החשובים בדרך אל ניהול חנות אינטרנטית מצליחה ומכירתית.
גם כאן, כדאי לתת למקצוענים לעשות את העבודה ולהתייעץ עם חברה לקידום אתרים.
איך בוחרים חברה לקידום אתרים? תוכלו לקרוא על זה כאן.

טיפ חשוב בדרך לקידום מוצלח הוא לנהל עמודים עסקיים ברשתות החברתיות – במהלך המחקר המקדים על הלקוחות שלכם תבררו היכן הם נמצאים, היכן הם גולשים, מה מעניין אותם. ייתכן כי קהל היעד שלכם ברובו כלל לא גולש באינסטגרם, אלא בטוויטר ובפייסבוק או בכלל בעיקר בלינקדאין. לכן, מקדו את מאמצי השיווק במקומות הנכונים.

היו עקביים וסבלניים, הצלחה ברשתות החברתיות לא מגיעה ביום ולא ביומיים. הקפידו ליצור קשר עם העוקבים שלכם, לשאול שאלות, לענות על שאלות, לעשות הגרלות ולחשוב על פעילויות ייחודיות.

רשתות חברתיות הן דרך מעולה לשיווק חנות אינטרנטית ודרך אורגנית נוספת לחשוף את החנות לקהלים חדשים.

לסיכום, 

אל תניחו לחנות שלכם להתגלגל עם הרוח, תיישמו את הטיפים במדריך זה, ותשקיעו בניהול והקידום שלה – כך תיצרו אימפריה וירטואלית.

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892