תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

פרסום בטיקטוק – למה אתם חייבים להיות שם

טיקטוק היא ללא ספק אחת מן הרשתות החברתיות הכי לוהטות כיום ואין כמעט יום שלא שומעים עליה גם בחדשות ואמצעי המדיה המסורתיים, לטובה ולרעה.

אבל איך בדיוק מנצלים את הרשת שמאופיינת יותר מכל בריקודים ואתגרים לצעירים עבור המותג שלנו? במאמר שלפניכם ננסה לענות על השאלה הזו ונסביר מהם היתרונות מול החסרונות של טיקטוק.

ישנן הרבה פלטפורמות ורשתות חברתיות בהן ניתן לפרסם, מומלץ לקרוא גם את איך לתכנן אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

טיקטוק לעומת סנאפצ'ט

חלק גדול מהמפרסמים והמותגים סבורים שאין טעם להשקיע בטיקטוק. אחרי הכול, אם סנאפצ'ט, הרשת שהייתה פעם להיט, איבדה מגדולתה, זה בטח יכול לקרות גם לטיק-טוק.

אז קודם כל כדאי לדעת שסנאפצ'ט למעשה מעולם לא "התרסקה". אם נסתכל על נתוני השימוש של  נוכל לראות שלמעט עמידה במקום ב-2018 היא ממשיכה לצמוח! אולי בקצב מעט מתון, אבל היא ממש לא מאבדת משתמשים.

אם נסתכל על טיקטוק, נוכל לראות מגמה דומה, אבל עם עליה חדה יותר. כלומר, קצב הנטישה של טיק-טוק הוא זניח ולכן נראה שבהחלט שווה להשקיע בה לטווח הארוך.

פרסום "אורגני" בטיקטוק

שיווק אורגני או פרסום "אורגני" בטיקטוק הוא פרסום שבו אנחנו לא משלמים ישירות כסף למערכת הפרסום הממומן של טיקטוק, אבל יכול להיות שנצטרך לשלם באופן עקיף למנהלי מדיה חברתית שיש להם ניסיון עם טיק-טוק או משפיעני רשת שלוקחים לא מעט כסף על כל סרטון שהם מעלים שבו הם מדגימים את המוצר שלנו או מדברים עלינו

הסרטונים שעובדים הכי טוב בטיק-טוק הם סרטונים קצרים יחסית של עד דקה, אבל לאחרונה נוספה גם אפשרות להעלות סרטונים של עד 10 דקות!

מבחינת מותגים ומפרסמים קלאסיים יותר זו יכולה להיות דווקא נקודת יתרון מכיוון שיותר קל לערוך את הסרטונים האלו ואין צורך להשתמש במקטעים מהירים או הילוך מהיר (למרות שזה עדיין חלק חשוב מהקונספט של מה שעובד בטיקטוק).

אגב, היום אפשר להעלות סרטונים ישר מה-Desktop, מה שאומר שאפשר להשתמש בכל תוכנת עריכה שרוצים בלי להתחיל להעביר קבצים לסמארטפון או לשלוח אותם לגוגל דרייב.

פרסום ממומן בטיקטוק (טיקטוק לעסקים)

האפשרות להפנות את הגולשים שלכם לאתר חיצוני היא מוגבלת למדי בטיקטוק ובדומה לאינסטגרם מתאפשרת רק דרך מסך הביו (לפעמים עדיף יותר להשתמש בקישור דינאמי כמו bit.ly). אך כמובן שטיקטוק מציעה דרך פשוטה יותר לעשות את זה במידה ותשלמו לה כסף דרך מערכת הפרסום (בדומה לרשתות חברתיות אחרות). אז איך עובד פרסום בטיקטוק?

במקרה של טיקטוק יש להיכנס ל"מרכז של טיקטוק לעסקים".

המעבר מחשבון פרטי לחשבון עסקי דורשת מתן מספר הרשאות לטיקטוק, אבל בהנחה שטיק-טוק בכל מקרה יודעת הכול על כל מי שמשתמש בה, לא בטוח בכלל שזה משנה…

ניהול של קמפיין בטיקטוק דומה מאוד לניהול של קמפיין בפייסבוק, ואם אי פעם יצא לכם להריץ שם קמפיין (אפילו פשוט מאוד), תוכלו גם כאן להקים אותו במהירות.

מהם השלבים השונים?

1.בחירת המטרה והאופן בו ירוץ הקמפיין:

  • הגעה (Reach) – הקמפיין ייחשף לכמה שיותר אנשים
  • תנועה – העברת הגולשים לאתר שלכם (טיקטוק משתמשת בדפדפן משל עצמה ולכן חשוב לבדוק שהאתר נראה בו תקין)
  • התקנת אפליקציות – שליחת המשתמשים לאפסטור או Google Play
  • צפיות – התמקדות במספר הצפיות הגדול ביותר בדגש על משתמשים שמתאימים לקהל היעד
  • לידים – השגת לידים ישירות מטיקטוק בלי לעבור בדף נחיתה חיצוני
  • עוקבים – הגדלת מספר העוקבים של החשבון שלכם
  • המרות – המרות פנימיות בתוך האתר שלכם (רכישת מוצר, רישום לאתר וכו')

2.מיקוד על פי קהל היעד – בטיקטוק ניתן למקד על פי דמוגרפיה, תחביבים והתנהגות, המכשיר בו משתמש הגולש או שילוב של כל המאפיינים האלו. אפשר גם לשמור קהלים קיימים או לבחור בקהלים דומים לאלו שכבר עוקבים אחרינו.

3.קביעת תקציב – ניתן לקבוע תקציב יומי ולאחר מכן גם את שיטת המכרז (bid). חשוב לשים לב שלכל קמפיין שאתם מריצים יש "תקופת הסתגלות" שרק אחריו כדאי להתחיל לשנות את התקציב הראשוני שקבעתם.

4.עיצוב המודעה – מן הסתם המודעות שעובדות בצורה הטובה ביותר הן סרטונים שהמשתמש יכול לצפות בהם לפני הסרטון הנוכחי שהוא בחר לצפות בו (באופן דומה ליו-טיוב). על גבי הסרטון הזה אפשר להוסיף טקסט, שם מותג וגם קריאה לפעולה. חשוב מאוד לקבוע מה תהיה התצוגה המקדימה של הסרטון (ניתן להעלות כל תמונה והיא לא בהכרח חייבת להיות פריים ספציפי מהסרטון).

אגב, אתם יכולים להשתמש גם בטמפלטים קבועים מראש למקרה שאין לכם סרטון זמין ביד, אבל אתם בכל זאת רוצים להתחיל לפרסם.

5.תכונות מתקדמות – ניתן לעשות שימוש בפיקסל של טיקטוק כדי למקד את המודעה שלכם למי שכבר ביקר באתר שלכם בעבר (מה שנקרא גם שיווק מחדש) או לשלוח פרמטרים ספציפיים למערכת ה-Analytics הפנימית שלכם.

כמו כן, ניתן לראות תובנות אודות ביצועי המודעה כמו למשל אחוזי לחיצות, מספר חשיפות כולל, עלות להמרה (אם הגדרתן אותן) או עלות ממוצעת ללחיצה.

איך לדבר את "שפת הטיקטוק" ולקדם את המותג שלכם בצורה אורגנית

אם באינסטגרם לתגיות האשטאגס (#) יש חשיבות מרכזית, אז בטיק-טוק החשיבות שלהם גבוהה פי כמה וכמה. 

על מנת למצוא האש-טאגס פופולאריים (תגיות), אפשר לחפש אותם דרך מסך ה-Discover ולראות כמה צפיות יש לכל אחד מהם. שימו לב שזה לא תמיד רעיון טוב ללכת דווקא על ה# הכי פופולאריים מכיוון שהם מוצפים באלפי סרטונים חדשים מדי יום. 

הסיבה לכך שההאשטאגס כל כך פופולאריים היא בין היתר היכולת שלהם לכוון את הגולשים לאתגרי הטיקטוק. וכדי שהמיתוג שלכם בטיקטוק יצליח אתכם צריכים למצוא דרך להשתלב בתוך האתגרים האלו בצורה טבעית. לפעמים הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא להמציא אתגר משל עצמכם. 

במקרה ואתם חברת אופנה, אוכל או טיפוח עצמי, יצירת אתגר יכולה להיות דבר די פשוט. לדוגמה, חברת צ'יטוס ביקשה מהגולשים שלה לצלם את עצמם גונבים צ'יטוס אחד מהשני ואז להשתמש בתג #ItWasntMe.

לעומת זאת למותגים שהם קצת פחות "סקסיים" לא תמיד קל לעשות את זה, במיוחד כשאין להם את אותם המשאבים של מותגי הענק שיכולים להרשות לעצמם להתניע את האתגרים האלו בעזרת סלבס או משפיענים פופולאריים (צ'יטוס למשל השתמשה באשטון קוצ'ר ומילה קוניס).

למרבה המזל יש עוד כמה דרכים שבעזרתן אפשר לשלב את המותג שלכם אצל הגולשים בצורה אורגנית:

יצירת פילטרים ואפקטים

הפתרון הזה מתאים למי שעובד עם מקינטוש (לפחות נכון לאמצע 2022) ומאפשר ליצור פילטרים ואפקטים מיוחדים, הכלי בו משתמשים נקרא effect house.

הפילטרים והאפקטים יכולים ממש להתיישב על הגוף של מי שמשתמש בהם, ובעזרת קצת יצירתיות אפשר להגיע לתוצאות יפות מאוד. לדוגמה, אם אתם חברה שמייצרת צבעים אקריליים, אתם יכולים ליצור פילטר שמכסה את הפנים של מי שמצולם בסרטון בכתמי צבע. 

את האפקט או הפילטר שיצרתם אתם מתארים באמצעות מילות מפתח, כך שמי שמחפש אותם יוכל למצוא אותם בקלות.

שימוש בגיפים

עוד אפשרות דומה, אבל פשוטה יותר ליישום היא העלאה של קבצי GIF עם אנימציות קצרות לאתר Giphy. מכיוון שהספריות של גיפי מחוברות לאתרים שונים ברשת, כולל הספרייה של TikTok, גיפ מקורי ומשעשע או meme יכול להקפיץ את המותג שלכם. 

יצירת מעורבות (Engagement) אצל קהל היעד ומשיכה של עוקבים חדשים

אחת הדרכים ליצור מעורבויות בקרב קהל היעד שלכם הוא פשוט להגיב לסרטונים שונים. ככל שהתגובה שלכם תהיה יותר מפורטת ולעניין (כדאי מאוד להימנע מתגובות סתמיות), כך היא תזכה ליותר לייקים ותבלוט יותר. 

זו דרך מעולה לצבור עוד עוקבים ולהשיג השפעה גם בלי לשלם אלפי שקלים על קידום ממומן מדי חודש.

הגברת המודעות למותג שלכם דרך שידורי לייב ומוניטיזציה של החשבון

שידורי לייב הם לא דבר חדש, אבל טיקטוק אימצה מודל למוניטיזציה שאפשר למצוא גם ברשתות חברתיות אחרות: מי שצופה בסרטון בלייב יכול לתרום ליוצר שלו מתנות שלמעשה שוות כסף אמיתי (נקראים "יהלומים"), זאת בתנאי שיש ליוצר (לחשבון) לפחות 1,000 עוקבים.

עם זאת, חשוב לדעת שהשיטה הזו ספגה לא מעט ביקורת לאחר שילדים לא הבינו שמדובר במתנות שעולות כסף ובזבזו אלפי שקלים (למרות שלטיקטוק אמורים להיות מנגנונים למנוע את זה כשמדובר בקטינים, כנראה שהיא לא ממש בודקת את הגיל האמיתי של המשתמש.).

לכן אם המותג שלכם פונה לילדים או בני נוער, לא בטוח שכדאי להשתמש דווקא באופציה הזו.

אגב, בעיקרון אם אתם מצליחים להגיע ל-100,000 צפיות בסרטונים במשך חודש ו-10,000 עוקבים אתם יכולים להרוויח גם ממודעות שאחרים משלבים לפני הסרטונים שלכם, אך כרגע האפשרות הזו בלאו הכי זמינה רק במספר מדינות מצומצמות. 

טיפים נוספים לאופטימיזציה של סרטונים

כמו ביו-טיוב, כדאי מאוד לבצע אופטימיזציה בסיסית לסרטונים על מנת להגיע לעמוד הבית של המשתמשים שלכם (מסך ה-For You) ולשמור על קצב גבוה יחסית של העלאת סרטונים חדשים.

הסרטונים של טיקטוק הם פשוטים יותר מבחינת המטא שלהם (כל מה שאפשר להוסיף מעבר לסרטון עצמו). הכי כדאי להתרכז בתיאור הסרטון ולהוסיף לו מילות מפתח רלוונטיות עם קריאה לפעולה כגון "עשו לנו לייק!" או "עוד סרטונים בהמשך!".

 

לסיכום: פרסום  בטיקטוק – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • מושלם למותגים שקהל היעד שלהם הוא דור ה-Z ודור ה-Y המאוחר
  • עדיין קל להגיע לחשיפה גבוהה יחסית גם בלי פרסום ממומן
  • לא חייבים בהכרח להשקיע שעות בצילום ועריכה של סרטונים (תלוי באורך שלהם)
  • למרות הפופולאריות העצומה שלה, הרשת עדיין נמצאת בצמיחה גבוהה וכדאי לעלות על הגל כמה שיותר מוקדם

חסרונות:

  • פחות מתאימה לעסקים וחברות שלא פונות לקהל היעד הצעיר
  • הפעילות שלכם צריכה להיות יום יומית
  • נדרש ידע טכני כדי ליצור אפקטים ומסננים
  • עדיין נדרשת הרבה סבלנות כדי להצליח, בעיקר דרך ניסוי וטעיה
  • קשה  יחסית לקדם אתרים חיצונים בלי להשתמש במערכת הפרסום הממומן 

בהצלחה!

 

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892