תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

פרסום ממומן בפייסבוק – איך מנצחים ב-2021

פרסום-בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית שכבשה קרוב למיליארד גולשים ברחבי העולם ושינתה את פני הרשת כולה!
זו כבר מזמן לא רשת חברתית רגילה וללא ספק מדובר באחת הפלטפורמות הכי עוצמתיות כיום לפרסום. אחת הסיבות העיקריות לכך, שהיא תופסת נתח עצום מהצרכנים הקיימים היום ברשת. לכן יותר ויותר מפרסמים מבינים שעליהם לנצל את הפלטפורמה המטורפת הזו, כדי להיחשף, לקדם את העסק שלהם ולפרסם את המוצר או השירות שלהם. בשביל זה הם חייבים ללמוד ולהבין מה זה פרסום ממומן בפייסבוק ואיך עושים את זה בצורה הכי נכונה בשביל העסק שלהם.

פרסום ממומן בפייסבוק הוא אחד מערוצי השיווק הפופולריים ביותר שיש כיום. אחוז מאד גדול מהמפרסמים נמצאים. אבל זה לא מספיק רק להיות שם, וזה לא בהכרח אומר שמי ששם עושה את זה כמו צריך. החוכמה היא לנצל את הפלטפורמה, ואת הכסף שאתה משקיע בפרסום הממומן בצורה המדויקת ביותר, כך שתביא את התוצאות המקסימליות בהשקעה המינימלית ביותר.

רוצה להתחיל לפרסם בעצמך? כנס לאתר הרשמי של פייסבוק

הרגלי הגלישה שלנו בפייסבוק

לפני שניכנס קצת יותר לעומק העניין, כדי שתבינו עד כמה הפייסבוק הוא חלק מחיי היומיום של כולנו ובעצם – של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

כמעט 5 מיליון ישראליים רשומים בפייסבוק! מתוכם, כ4 מיליון עושים שימוש יומיומי בפייסבוק. מה זה אומר? שהם נמצאים בפייסבוק בממוצע 4 שעות ביום!
עבור מפרסמים, מדובר בנתון מטורף! תחשבו רגע על עצמכם, האם אתם קוראים עיתון 4 שעות ביום? או צופים בפרסומות שבטלוויזיה 4 שעות ביום? כנראה שרובכם לא. אז אפשר להבין מדוע הפייסבוק הפכה לפלטפורמה כל כך משמעותית לפרסום העסק שלכם.

ועוד קצת מידע שכדאי לדעת – מחקרים אודות הרגלי הגלישה בקרב גולשים ישראליים מצאו כי הזמן המועדף על ישראלים לגלישה בפייסבוק הם סופי השבוע, החל משעות הערב של יום חמישי ולאורך כל שעות היממה בימי שישי, ואפילו ביום שבת יש עליה ניכרת.

אז מה בעצם ההבדל בין אותם גולשים לבין המפרסמים? לבינכם?

לרוב הגולשים בפייסבוק יש חשבון אישי משלהם. אך אם אתם מעוניינים להתחיל לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק, ולחשוף אותו בפני מליוני גולשים, אתם צריכים קודם כל – לפתוח עמוד פייסבוק עסקי לעסק שלכם.
אך זה עדיין לא אומר שאתם יכולים להתחיל לפרסם –

ההבדל בין פרסום ממומן בפייסבוק לניהול עמוד פייסבוק עסקי

ברמה הטכנית, כל אחד יכול לפתוח בפייסבוק דף עסקי באופן עצמאי, להעלות פוסטים ולצבור לייקים בדף. פייסבוק אפילו מעודדת את הגולשים לעשות את זה, בניסיון לפתות את המפרסמים להשקיע כסף בקידומים ולקבל את התחושה שהם משווקים את העסק שלהם כמו שצריך.

אבל זה לא בדיוק המצב. ברגע שתתחילו לפרסם באופן ממומן בפייסבוק, דרך מנהל המודעות של פייסבוק, תבינו די מהר שזה הרבה יותר מורכב.
לנהל עמוד פייסבוק עסקי לא שונה בהרבה מלנהל את העמוד האישי שלכם. אתם מעלים פוסטים, שולחים לחברים בקשות לעשות לייק לעמוד, יוצרים אירועים במידה וזה רלוונטי, אבל זה בערך החלק הכי מסובך שתיתקלו בו.
לעומת זאת פרסום ממומן זה כבר עסק אחר לגמרי. כדי להגיע לקהל גדול, כדי שהדף שלכם יצבור המון לייקים וחשיפה וכדי להצליח להביא לקוחות חדשים לעסק שלכם, אתם צריכים להשתמש בקידום ממומן. ולא סתם להשתמש אלא לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

משתמשים רבים שמחליטים לעשות פרסום ממומן באופן עצמאי, פעמים רבות מוציאים הרבה יותר ממה שהם היו צריכים, בגלל בחירת קמפיינים לא מתאימים, או יצירת קהל באופן שגוי. מעבר לזה, גם הפייסבוק עצמו מתגלה לעיתים כלא חברותי במיוחד, ורבים מוצאים את עצמם מבולבלים כשפייסבוק לא מאשרת להם מודעה, או כשהם משקיעים זמן רב ביצירת מודעה, כתיבת פוסט, והוא לא מניב את התוצאות שלהן הם ציפו.

אז מה עושים? מה הבעיה? כאן אנחנו נכנסים לתמונה. הבעיה מתחילה בזה שלא שכרתם איש מקצוע, אדם שמכיר את עולם הפרסום הממומן לעומקו ויודע להשיג תוצאות אפקטיביות באמצעות שיטות פרסום מדויקות ביותר.
כשמדובר בפרסום בפייסבוק, כדאי לכם לפנות לחברה מקצועית שתדע לבנות לכם קהלים בצורה מושלמת, שתדע ליצור לכם את הקמפיינים שהכי נכונים לעסק שלכם והכי חשוב – שתדע להביא את העסק שלכם להצלחה מסחררת בפייסבוק!

קידום ממומן בפייסבוק – אז למי זה מתאים?

פרסום ממומן בפייסבוק יכול להתאים לכל מי שיש לו משהו להציע לקהל של לקוחות. זה יכול לכלול חנויות ובתי עסק קטנים, בינונים או גדולים, אני ציבור, נותני שירות, חברות המשווקות מוצרים, שירותים ומותגים שונים, אתרי אינטרנט, ואפילו עמותות וקבוצות חברתיות ופוליטיות.

בתי עסק בגדלים שונים – עסקים קטנים ובינוניים יכולים להיעזר בקידום הממומן כדי לגדול ולהגיע לקהל שלא נמצא בהכרח בסביבה הקרובה אליהם. פרסום בפייסבוק יכול להיות רש הקפיצה שלהם. זו הפלטפורמה המושלמת עבור עסקים כאלה והיא מאפשרת להם לקבל חשיפה שלא היו זוכים לה בדרכים אחרות ובתקציבים נוחים. קיימים כיום המון עסקים קטנים ובינוניים שהתחילו בקטן בפייסבוק ובאמצעותו צמחו וגדלו בצורה משמעותית.
חברה – גם חברות גדולות משתמשות בפרסום ממומן בפייסבוק. הן מבינות את הערך הגדול של הפלטפורמה הזו והיתרונות שיש לפרסום בפייסבוק, כולל קמפיינים ממומנים וניהול התכנים.

גם אם מדובר בחברה מוכרת וידועה, השימוש בפייסבוק העסקי מאפשר לה לעדכן על מבצעים, על מוצרים חדשים, על מיתוג מחדש של החברה ולהגיע מקרוב לקהל שלה. הפייסבוק מאפשר להשאיר את החברה כל הזמן במודעות של הגולשים.

מתלבטים בין פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק? קראו עוד על איך מחליטים בין פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

מוצרים – למקרה שלא ידעתם ניתן היום גם לפתוח קמפיין בפייסבוק למוצרים ולא רק לחברות ולבתי עסק. כיום רשת פייסבוק מאפשרת לפתוח דף עסקי למוצר כלשהו ולקדם אותו בצורה ממומנת כדי שייחשף למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים. קמפיין של מוצר, בשונה מקמפיין של חברה או של עסק, יכול להיות משתלם ואפקטיבי מאוד בזכות היכולת להגיע לקהל יעד ממוקד ומוגדר.
אז איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק?
היתרון המשמעותי ביותר שיש לפרסום ממומן בפייסבוק על פני פרסומות בטלוויזיה, בעיתון או בשלטי חוצות (חוץ מהעלויות) הוא היכולת להגיע לקהל סופר ממוקד – לדייק בפלח השוק אליו אנו מכוונים את הפרסום לפי גיל, סטטוס, מיקום גיאוגרפי, מין, היסטוריית רכישות באינטרנט, תחומי עניין ועוד.

זה מטורף במושגים של פרסום!!!

ונוסף לכל זה, יש באפשרותכם לקבל נתון מדויק של כמות החשיפות שיהיו לפרסום בפרק זמן מסוים, ובהתאם לתקציב שבחרתם להשקיע. תוכלו לבחור האם לשלם לפי חשיפות או לפי הקלקות ולקבל סטטיסטיקות ברורות ומפורטות מידי יום לגבי הצלחת הקמפיין וההמרות.
מהם הכלים שפייסבוק מציעה לפרסום ממומן בפייסבוק?
Boost Post – קידום פוסט – אולי הכלי הנפוץ ביותר לשימוש. זה הכפתור הזה שמופיע לכם מתחת לפוסט בעמוד העסקי, ובעזרתו אתם מגדילים את התפוצה של הפוסט (בתשלום כמובן) על מנת להגדיל את החשיפה עבור העמוד, אירועים והצעות מיוחדות. זה כלי שמעודד ומוביל למעורבות גבוהה – לייקים ותגובות, בהשוואה לכלים אחרים, אבל הוא יחסית מוגבל מבחינת טרגוט הקהל.

Ads Manager – מנהל המודעות של פייסבוק. שם אתם יוצרים מודעות וקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם, ורואים את הנתונים של כל קמפיין שיצרתם. הוא מציע מגוון רחב של סוגי קמפיינים, כל קמפיין למטרה אחרת. סוגי קמפיינים יכולים להיות: טראפיק, הקלקות, המרות, הגדלת מעורבות ועוד.

Retargeting – כלי סופר יעיל, שמאפשר לכם לפנות לכל מי שביקר באתר ולא ביצע רכישה ולהציע לו הטבה משתלמת ומותאמת אישית. הכלי בעצם עוקב אחרי אותו לקוח פוטנציאלי ומאפשר לכם להגדיר קהלים ממוקדים במיוחד לבניית קמפיינים מתאימים.
צ'אט בוט – מענה אוטומטי להודעות בעמוד שלכם, המטרה היא להחליף את שירות הלקוחות האנושי למענה הראשוני ללקוח. התוכנה מסייעת להתמודד עם פניות מרובות ומשפרת את חוויית הלקוח במתן מענה מהיר ומקצועי.

ממה מורכב תהליך פרסום ממומן בפייסבוק?

ההיבטים העיקריים שפרסום בפייסבוק כולל, הם בנייה של אסטרטגיה ותכנית שיווקית, מחקר קהלים, התאמה והבנה של קהל היעד, ניהול תוכן, פתיחת דף עסקי ולבסוף ניהול של קמפיין ממומן.
השלב הראשון בדרך לפרסום בפייסבוק, היא בנייה של תכנית שיווקית מותאמת לפייסבוק, לתכנים שעובדים הכי טוב בפייסבוק ולקהל שנמצא בפייסבוק. בתוכנית יקבעו מטרות ויעדים לשלבלים השונים בדרך ולסוגי קמפיינים שונים.

בשלב השני, יש לבצע מחקר של קהל היעד. אחת המטרות החשובות ביותר בפרסום בפייסבוק היא להבין מי קהל היעד של המוצר או של החברה שאתם מפרסמים ובאילו דרכים מגיעים לקהל הזה.

השלב השלישי מתמקד בניהול התוכן בדף העסקי. בסופו של דבר, קמפיינים שונים יביאו לקוחות פוטנציאלים לעמוד שלכם, לכם חשוב שהעמוד יכיל תוכן טוב ואיכותי שיעזור לקמפיינים להפוך להצלחה.
השלב הבא, הוא פתיחה של עמוד פייסבוק עסקי (אם עדיין אין לכם אחד כזה), כדי שתוכלי להתחיל לפרסם באמצעות הפייסבוק. אנחנו כן ממליצים לפתוח עמוד כזה ולא להישאר עם הפרופיל האישי שלכם, מכיוון שלדף העסקי יש אפשרויות טובות יותר להגדלה של קהל הלקוחות ולניהול של קמפיין עסקי בפייסבוק.

הדף העסקי צריך להיות ממותג בצורה שתתכתב עם המותג שלכם, ותמשוך את המשתמשים לעשות לו לייק ולהיות מעורבים בו. נסו להכניס תוכן רלוונטי, איכותי ושימושי עבור הגולשים.
שלב אחרון הוא ניהול קמפיין ממומן – ליצור את הקמפיין הממומן הראשון של העסק שלכם. ניהול קמפיין שיאפשר לכם להגדיל את המכירות, לגרום לחשיפה משמעותית של העסק שלכם לקהל לקוחות מוגדר או מגוון וליצור עניין סביב המוצר או השירותים שלכם.

אנחנו כאן כדי לבצע את כל השלבים האלו יחד איתכם, בשבילכם ובשביל העסק שלכם. הצוות המנוסה והמיומן שלנו מכיר את עולם הפרסום הממומן בפייסבוק ברמה הכי גובהה שאפשר, וידע להתאים לעסק שלכם את הקמפיינים הנכונים, הקהל המדוייק והתקציב האפקטיבי ביותר!

אז למה אתם מחכים? תעזרו לעסק שלכם להגיע ליעדים שתמיד חלמתם!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892