פתיחת חנות אונליין או חנות פיזית – מה עדיף ב2021?

פתיחת חנות אונליין

המהלך הטבעי שקורה בכל עסק רווחי הוא התרחבות לשווקים חדשים. בעולם המודרני אופציות הפיתוח העסקי הן רבות ומגוונות, ההתלבטות השכיחה ביותר בנושא זה היא בין פתיחת חנות פיזית או פתיחת חנון אונליין. לשתי האפשרויות כמובן, יתרונות וחסרונות.

בעידן בו רובינו גולשים שעות רבות באינטרנט, בין אם מהמחשב או מהטלפון הנייד, עידן בו רוב הפעולות שביצענו פעם באופן פיזי, היום יכולות להתבצע באופן מקוון, רוב רובם של בעלי העסקים כבר מבינים כי פתיחת חנות אונליין היא לא אפשרות, אלא חובה.
נסו לחשוב רגע בעצמכם – מה הדבר האחרון שרציתם לקנות? מה הדבר הראשון שעשיתם כשרציתם לדעת היכן הכי כדאי לרכוש? איפה ביצעתם השוואת מחירים? האם בסופו של דבר רכשתם אונליין או בחנות פיזית?

סביר להניח ש99% מהקוראים עשו השוואת מחירים באינטרנט, או לכל הפחות חיפשו את שם המוצר המבוקש בגוגל. אחוז נמוך יותר אך עדיין גבוה מאוד – כנראה רכש בצורה מקוונת. בימים בהם לקוחות מריצים חיפוש גוגל לפני כל יציאה מהבית, החנות הוירטואלית יכולה לשמש גם ככרטיס הביקור של העסק שלכם.

במיוחד עבורכם, המתלבטים, הכנו מאמר שיבהיר לכם את היתרונות והחסרונות של פתיחת חנות אונליין מול חנות פיזית.

הקמת החנות

לפני הקמת חנות פיזית, ישנם המון שיקולים שצריכים לקחת בחשבון – המיקום צריך להיות במקום עם תעבורה מספקת של לקוחות פוטנציאליים, יש להקצות מקום שיהווה מחסן למוצרים, עיצוב פנים, סידור מדפים, וכו'.
בעת פתיחת חנות אונליין, לעומת זאת, השיקול הכי חשוב שיש לקחת בחשבון הוא בחירה בחברת בניית אתרים מקצועית ואמינה שתלווה אתכם בתהליך ותכוון אתכם לבחירות הכי נכונות בנושא עיצוב, קידום, וכד'. ללא צל של ספק, הקמת חנות פיזית היא פרויקט מורכב ויקר יותר לעומת הקמת חנות אונליין.

עלויות הקמה ותפעול

עלויות הקמת חנויות פיזיות בישראל הן גבוהות ביותר. עלויות תפעול של חנות פיזית כוללות שכירות, מים, ארנונה, חשמל, עובדים, ריהוט, והרשימה לא מסתיימת… כל אלו מאתגרים בעלי עסקים בישראל ומקשים עליהם ליצור מחזור הכנסות קבוע. כדי לפתוח סניף במיקום מעולה, עם צוות עובדים מהימן ומקצועי, וסחורה איכותית, אתם תאלצו להשקיע מאות אלפי שקלים. וכמו בכל השקעה, אין ערובה לכיסוי ההשקעה.
אמנם היתרון המשמעותי ביותר של חנות פיזית הוא החשיפה בעולם האמיתי ומתן האפשרות ללקוחות להגיע ולחוש את המוצרים. עם זאת, האם העלות שווה לתועלת?

בכל שנה מדווחים על עשרות עסקים קטנים אשר נאלצים לסגור את שעריהם בשל קשיים כלכלים. המיסוי בארץ על חנויות פיזיות מגיע לעלויות של אלפי שקלים בחודש. עם השנים הצרכנים ממעטים לשוטט בקניונים וכמות הרכישות אונליין רק הולכת ועולה.

העלויות של פתיחת חנות אונליין קטנות משמעותית יחסית לחנות פיזית. אמנם לא מדובר בעלויות מזעריות ואכן גם פתיחת חנות אונליין דורשת השקעה כספית, אך הן לא משתוות. חנות וירטואלית תכלול בתחילת הדרך תשלום חד פעמי לחברת בניית האתרים, עלויות אחסון ודומיין, וההוצאה הקבועה העיקרית היא עבור קידום האתר.

שעות פתיחה

חנות פיזית כפופה לשעות הפתיחה. כל עוד יש בה עובדים, שמקבלים תשלום שעתי כמובן, היא יכולה למכור. חנות וירטואלית לעומת זאת, תהיה פתוחה 24/7.
פתיחת חנות אונליין משחררת אתכם מלהיות כבולים לתשלום שעתי לעובדים ולשעות בהן החנות יכולה להיות פתוחה. ואין יותר מספק מלקום בבוקר להתראות של הזמנות שהתבצעו בזמן שישנתם.

 

פתיחת חנות אונליין

כמות הלקוחות הפוטנציאליים

בחנות פיזית כמות הלקוחות הפוטנציאליים מוגבלת לאיזור בו היא ממוקמת. בחנות וירטואלית לעומת זאת, הלקוחות הפוטנציאליים יכולים להיות מכל מקום בארץ,  ובעסקים מסויימים שיתאימו את עצמם למשלוחים בינלאומיים ולשפה זרה באתר, הלקוחות יכולים להיות גם מכל מקום בעולם. בתיאוריה, כמות הלקוחות הפוטנציאליים לעומת חנות פיזית היא בלתי מוגבלת.

שטח תצוגה

בחנות פיזית שטח התצוגה הוא מוגבל. במידה והחנות קטנה יחסית וכמות המוצרים שלכם גדולה, תיאלצו להסתפק בכמות מוצרים מסויימת שתוכלו להציג, ולהחליף מפעם לפעם.
במידה ותרצו להציג כמות מוצרים גדולה יותר ולהרחיב את החנות לצורך זה, תיאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים על שיפוץ, או לחפש חנות חדשה להשכרה בגודל המתאים עבורכם, מה שכמובן ינפח את ההוצאות החודשיות שלכם באופן משמעותי.

בחנות וירטואלית, שטח התצוגה הוא אין סופי וניתן לעדכן את הקטלוג שלה בלי סוף. התלות במקום ובזמן לא רלוונטית יותר לאחר הקמת חנות אונליין.

פתיחת חנות אונליין – מה המשמעות ומה העלויות?

פתיחת חנות אונליין היא אופציה פופולרית בקרב עסקים רבים בשנים האחרונות. היתרון העיקרי של פתיחת חנות אונליין נעוץ בעלויות התפעול הריאליות לעומת חנות פיזית. עלות פתיחת חנות אונליין מתחילה מ-15 אלף שקלים, ועלויות האחזקה הקבועות נגישות יותר מאשר עלויות שכירות של חנות פיזית.
לאחר  בניית האתר, כתיבה והעלאת התכנים, והעלאת האתר לאוויר, ניתן להתחיל לקדם אותו בצורה אורגנית וממומנת.

על ידי תכנון נכון וחלוקת משאבים כלכליים הצמודה לתכנית עבודה מסודרת, תוכלו מיד עם העלאת האתר ליצור קמפיינים ממומנים בפלטפורמות השונות אשר יניבו במהרה תוצאות ויכסו את עלויות ההשקעה.

אם תבחרו אנשי מקצוע נכונים ומקצועיים, תזכו לראות רווחים מהחנות הוירטואלית שלכם בקצב מהיר הרבה יותר מכל חנות פיזית.

לחנות וירטואלית נדרש ניהול שוטף של מנהל אתר ולא של צוות עובדים שלם.  אתר מסחרי אשר מספק שירות לקוחות טוב, מחזק את המותג שלכם ומעניק לכל חנות פיזית ברשת שלכם רובד מקצועי נוסף.

לסיכום

פתיחת חנות אונליין פותחת צוהר לעולם שיווקי לא מוגבל. החנות הוירטואלית פועלת ביום ובלילה, בשבתות ובחגים. וגם כאשר אתם לא זמינים לעבודה, האתר המסחרי פתוח לקבלת לקוחות.
אם אתם מעוניינים להביא את העסק לשלב הבא, ולעלות לרמה עסקית מקצועית בה השחקנים הגדולים נמצאים, (על AMAZON  שמעתם?) אין דרך טובה יותר מאשר אתר אינטרנט המייצג את המותג שלכם, משמש גם ככרטיס ביקור ומוכר את המוצרים שלכם בכל שעה ביום.

טעות נפוצה היא לחשוב שבגלל העובדה כי פתיחת חנות אונליין היא אופציה זולה יותר מחנות פיזית, יש כאן מקום לזילות. על מנת שהאתר שלכם יצליח למכור וייצג אתכם בכבוד, הקפידו לבחור באנשי מקצוע בעלי ניסיון, הטובים ביותר בתחום בניית אתרים, כאלו שיביאו את החנות שלכם למכור באמת. הציבו רף גבוה ומקצועי בכל שלב בעבודה על האתר שלכם, בדיוק כפי שהייתם נוהגים אם הייתה זו חנות פיזית.

אמנם חנות פיזית מאפשרת ללקוח לחוש ביטחון בחברה ולחוש את המוצר במציאות, אך המגבלות הכלכליות ומגבלות המרחב הגיאוגרפי הם חסרונות משמעותיים. ככל שהעולם הולך והופך דיגיטלי יותר, כך הקונים מעדיפים לקבל שירות אינטרנטי אונליין ולזנוח את הטיולים במתחמי הקניות והקניונים.

מעניין אתכם כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית? הנה כל מה שתרצו לדעת

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892