תומר פוקס שיווק באינטרנט

פוקס מדיה

איך לבנות אתר מושלם ב-2021 – כולל אחסון, דומיין, עיצוב ועלייה לאוויר

תהליך הבנייה של אתר או בלוג אישי נעשה להרבה יותר קל וזול, וגם מהיר ופשוט יותר מאי פעם. אבל מה באמת צריך כדי לבנות אתר מוצלח? ידע מפורט אודות פיתוח אתרים, עיצוב אתרים או ידע בכתיבת קוד? אולי תקציב שמן של כמה עשרות אלפי שקלים? לא בדיוק. המדריך איך לבנות אתר אינטרנט ב2021 ילמד אתכם כל מה שצריך כדי להתקדם עם בניית האתר החדש שלכם.
איך לבנות אתר

כמה עולה לבנות אתר? איך בכלל עושים את זה? בונים לבד? נעזרים בפרילנסר? פונים לחברה לבניית אתרים?
שלא תבינו אותי לא נכון, זה מדהים אם יש לך הון ואת היכולת לדבר "גיק" שוטף, אבל חיבור לאינטרנט יציב ורק שעה-שעתיים ביום מזמנכם טובים באותה מידה. במדריך שלב-אחר-שלב זה אלמד אותך איך לבנות אתר מושלם מאפס, רק באחר צהריים אחד. מומלץ לפני כן לעקוב אחרי הטקטיקות שאני מציין למטה כדי להימנע מאותן הטעויות שעשיתי כשרק התחלתי.

מוכנים? בואו נצא לדרך!

שליף של 2 דקות – איך לבנות אתר מושלם ב-2021 מדריך מהיר להתחלה.

יש להתחיל בבחירת חברת אחסון/שרת מתאים ואמין. אנו ממליצים בחום על Upress למהירות ואמינות.
לאחר מכן נזדקק לדומיין שמייצג את מה שהאתר אמור לייצג, בישראל כמובן שעדיף לבחור .co.il, בחו"ל שם דומיין עם סיומת com הוא הטוב ביותר מכיוון שהוא עוזר לצבור אמון בעיני המבקרים באתר.
לאחר שרשמנו את שם הדומיין, צריך לבחור מערכת לניהול תוכן או CMS. האפשרויות המומלצות הן Joomla, WordPress או Wix.

וזהו, מזל טוב! עברת את השלב ההתחלתי לבניית אתר בסיסי.

אבל עדיין לא סיימנו.

הדבר הבא ברשימה יהיה לשווק את העסק באינטרנט. ומכיוון שמיתוג הוא קריטי כיום, צריך לחשוב ולתכנן את הלוגו, לכתוב את תוכן הנושא של האתר, לתכנן את אסטרטגיית השיווק, וכמובן להתקין את Google Analytics. ביסודו של דבר, כל הדברים שכנראה כבר ידעת עליהם. כעת, נדבר על איך לבנות אתר בשלבים מפורטים.

שלב 1: בחירת חברת אחסון לאתר

זוכרים איך מדפי הספרים היו מסודרים וממוינים בספריית בית הספר? חברות אחסון אתרים דומות בדיוק לאותו מדף ספרים, ואילו הספרייה היא האינטרנט.

ספק האחסון או חברת אחסון אתרים מאחסן את האתר שלך בשרת, מה שהופך את כל מה שמעלים לאתר גלוי באינטרנט ולמבקרים שלך. חברות אלה מציעות תוכניות חודשיות או שנתיות בשרתים משותפים, ייעודיים, או שרתים פרטיים וירטואליים, ומאפשרים לך לבחור תוכנית בהתאם לדרישות האבטחה והתמיכה הדרושה לך.

אם האתר שלך לא אוסף או מאחסן נתונים אישיים או פיננסיים, תמיד אפשר לבחור את התוכנית הבסיסית. ככה גם אין צורך להוציא הרבה כסף. אבל איך נדע איזו חברת אחסון אתרים או שירות אחסון הכי מתאימים לך?

– מהירות האתר

אם אתה באמת רוצה להרוויח כסף מהאתר שלך, עליך להשיג אחסון אתרים יציב ומהיר. לאתרים מהירים יש הרבה יתרונות לעומת אתרים איטיים יותר. מעל השאר הם מדורגים טוב יותר במנועי חיפוש, דבר אשר עוזר בקידום האתר ושיפור חוויית המשתמש. אני ממליץ ב-100% על Upress, מכיוון שהם שומרים על זמן טעינה מינימלי וקצר.

לעומת זאת, אני ממליץ להימנע מאחסון אתרים משותף או משירותים זולים מדי.

אחסון משותף פירושו שיתוף של שרת האינטרנט שלך עם אלפי אתרים אחרים. או במילים אחרות, המהירות שבא הקובץ המאוחסן יימסר למבקר תהיה איטית – בנוסף, ייתכן שיתוף בסופו של דבר של השרת עם אתרים לא נקיים, דבר אשר עלול להזיק לדירוג במנועי חיפוש כמו גוגל.

בכל הנוגע לשירותי אחסון זולים, הכלל הבסיסי פשוט: אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו.

רמת האבטחה, המהירות של השרת ושעות הפעילות של התמיכה לא יהיו נהדרות כשאתם משלמים 5 דולר לחודש, במיוחד כשמשווים את זה לתכניות אחרות שעולות יותר מ-120 דולר לחודש. אני לא אומר שדווקא צריך לקנות את התוכנית היקרה ביותר – פשוט להימנע מהאחסון הזול ביותר.

– תלות בזמן

שירות אחסון האתרים שלך אמור לפעול כהלכה. אחרת, אף אחד לא יוכל להיכנס לאתר שלך. ספק אחסון טוב יספק לך אחריות לזמן הפעילות – משהו כמו "אנו מציעים לך 99% זמינות של השרת".

לדוגמה, אם ספק האחסון נותן לך זמינות של 99%, האתר שלך יכול להיות מושבת בממוצע 3.5 ימים בשנה. אך לספקים המציעים 99.99% או 99.999% הזמן שבו האתר יהיה מושבת הוא כשעה וחמש דקות. עדיף לחפש ספק שמציע ערבות או אפילו ביטוח. שבמידה והאתר שלך יושבת, אפשר יהיה לקבל פיצוי או זיכוי.

– שירות לקוחות

תזדקק לתמיכה מהירה ויעילה בגיבוי כשמתעוררים קשיים טכניים. צ'אט, אימייל או טלפון – ישנן שיטות תמיכה שונות. מניסיוני, עם זאת, דוא"ל הוא הגרוע ביותר. עדיף הרבה יותר לקבל תמיכה בטלפון או בצ'אט חי.

בחר ספק אחסון המציע תמיכה 24/7. בדרך זו תוכל להחזיר את העסק שלך לרשת אם משהו ישתבש תוך דקות ספורות. עליך לבדוק גם את הסכם רמת השירות שלך (SLA) כדי לקבל מושג על סוג התמיכה שתקבל. עיון באתר החברה ייתן לך מושג גם על צוות התמיכה שלהם.

– מדרגיות

מדרגיות חיונית משתי סיבות. ראשית, ספק האחסון צריך לצמוח באופן אורגני איתך, לאפשר לך לשדרג בעת הצורך. שנית, האתר שלך אמור להיות מסוגל להתמודד עם עליות עצומות במספר המבקרים.

יש לשקול את השאלות הבאות כדי להבין אם אחסון האינטרנט שלך גמיש:

1. האם אחסון האינטרנט ישדרג אותך מתכנית אחסון משותף ברמת כניסה ל- VPS ביניים כאשר מספרי המבקרים שלך מגיעים לרמה מסוימת ללא זמן השבתה?
2. כמה קל תהליך השדרוג הזה?
3. האם אחסון האינטרנט יכול לתמוך בתנודות עונתיות בתעבורת האינטרנט בצורה חלקה?

עליך לשאוף להשיג פתרון אשר עובר על כל שלושת הנקודות הללו. אפשר לבקר בפורומים של אחסון אתרים כדי ללמוד על חוויותיהם של אנשים אחרים עם הספקים השונים. וגם להשוות את השירותים והמחירים השונים כדי לקבוע את התוכנית המתאימה לצרכים ולתקציב שלך. עכשיו שיש אחסון אתרים, אפשר לעבור לשלב 2.

שלב 2: בחר שם דומיין ייחודי ורלוונטי

לא צריך לחפש את שם הדומיין המושלם – אין שם אחד כזה. יש שמות טובים יותר מאחרים, אבל בסופו של דבר, זה חלק קטן מהעסק שלך. תוכן האתר שלך נשאר עדיין החשוב ביותר.
שם דומיין הוא כתובת האתר שלך באינטרנט. שלי משקף את המותג האישי שלי, אבל שלך יכול להיות כל מה שרק תרצה שיהיה, בתנאי שזה קשור לעסק שלך, נושאים שרוצים לכתוב עליהם או שמך. האפשרויות הן אינסופיות!

להלן מספר כללים שיעזרו לך לבחור את שם הדומיין הנכון:

– להישאר רלוונטי
– יש להיצמד לשמות קצרים ובלתי נשכחים
– מומלץ להימנע ממספרים ככל האפשר
– בישראל כמובן שעדיף לבחור .co.il, בחו"ל – עדיף לבחור .com, .org או .net
– לא לשכוח לוודא ששם הדומיין שבחרת זמין

לחילופין, אפשר למצוא את השם המושלם גם בדרכים הבאות:

שיטה 1 – שיטת הכוח הברוטלי

לרבים יש את היצירתיות לחשוב על שם לדומיין המושלם באופן עצמאי. בשביל זה צריך לרשום את שם הדומיין קודם דרך שרת האחסון שלך ולרכוש את הדומיין. עדיף ומומלץ לחשוב על 3-5 שמות שונים ואז לחפש בזמינות שם הדומיין הפוטנציאלי לבדוק איזה מהשמות פנוי.

Upress הוא מקום נהדר להתחיל מכיוון שהוא נותן לך דומיין חינם למשך שנה עם תוכניות האחסון שלך, וגם נותן את האפשרות לבדוק את זמינות הדומיין הרצוי וגם לרשום אותו. אני ממליץ לך להימנע מללכת על שמות דומיינים שיש להם מקפים (cruise-royal-luxury.com) גם כשזה במחיר רצפה. זה עלול להיות מבלבל.

שיטה 2 – להשתמש בכלים

חלקנו לא מאוד יצירתיים, וזה בסדר. אם נתקעים בשלב שחושבים על שם הדומיין, אפשר להשתמש במחולל שמות. פשוט צריך להזין מילת מפתח אחת או שתיים, והגנרטור יחפש דרכים לשלב מילים אלה לשם דומיין פנוי.

בנוסף לאמינות גבוהה ומשך זמן השבתה נמוך, Upress מאפשר לך גם לבדוק את זמינות שם הדומיין. צריך לבקר בדף ההרשמה ולהזין את שם הדומיין שלך בתיבה, והנה יש לך דומיין משלך! יש לזכור שייתכן ששם הדומיין המועדף עליך אינו זמין. אפשר תמיד לערבב מילים או להשתמש בNameMash במידה וזה קורה.

לאחר שבחרת את שם הדומיין שלך, השלב הבא במדריך איך לבנות אתר – בחירת פלטפורמה לבניית אתרים, או CMS.

שלב 3: בחירת פלטפורמת בניית אתרים טובה או CMS

חיפוש מהיר בגוגל אודות פלטפורמות לבניית אתרים ו- CMS ישאיר אתכם המומים מכל האפשרויות הקיימות.

CMS מייצג מערכת ניהול תוכן. מה שמאפשר לך לערוך את תוכן ונראות האתר שלך, וגם עוזר לך לחסוך טונות של זמן על ידי כך שהכל הופך לפשוט יותר. התאמה אישית של תבנית האתר, הגדרות, תוכן, יצירת דפים ופוסטים חדשים וכן הלאה, הופכת לקלה יותר הודות לתבניות אתרים מוכנות לשימוש.

מספר אפשרויות שמומלץ לקחת בחשבון:

– וורדפרס – וורדפרס היא מספר אחת כשמדובר ב- CMS. היא פופולרית, ידידותית למשתמש וסופר קלה לשימוש. יתר על כן, לפלטפורמה יש מעל ל- 58,000 תוספים שמאפשרים לך לעשות כמעט כל דבר שתרצה באתר שלך. יש לזכור כי WordPress.com ו- WordPress.org אינם זהים. בעוד שהראשון הוא אתר של צד שלישי המאפשר ליצור בלוגים בחינם, האחרון מאפשר לך להוריד את תוכנת וורדפרס להתקנה באתר.

– וויקס –  Wix הוא עוד בונה אתרים שהופך את הדברים לסופר קלים. אם מה שצריך זה אתר עם כמה עמודים בלבד, כמו מסעדות, עסקים מקומיים, דף מייצג לפרילנסרים או אתרי פורטפוליו, זו יכולה להיות אופציה נהדרת. עם זאת, אם ברצונך לבנות אתר גדול, ל-Wix חסר את התכונות המתקדמות הנדרשות עבור כמויות גדולות של תנועה.

– דרופל – דרופל הוא הפתרון המתקדם ביותר לבניית אתרים, ולכן יש לו עקומת למידה תלולה יותר. אם כי כשאתה שוקל את רמת ההתאמה האישית שהיא מציעה, העבודה הקשה נראית שווה את זה. אני אמנם לא ממליץ על דרופל למתחילים, אך אם ההתאמה האישית מראש היא בראש סדר העדיפויות ברשימה שלך, זו האפשרות הטובה ביותר. וגם תמיד אפשר לשכור מומחה שיעזור לך בצעדים הראשונים.

כעת שאתר האינטרנט פועל. כל שנותר לעשות הוא לגרום לו להיראות נהדר. נעבור לשלב הבא במדריך איך לבנות אתר.

לבנות אתר לעסק

שלב 4: איך לבנות אתר שייראה מדהים 

עבור כל בונה אתרים, יהיה עליך להתקין תבנית / ערכת נושא. במיוחד כשמדובר בוורדפרס, קיימות תבניות פרימיום לוורדפרס מדהימות שיעשו לכם עבודה יפהפייה בדקות ספורות (אם תעשו Import לדמו של התבנית) ערכות הנושא יכולות להיות בחינם או בתשלום, האופציה השניה תעניק מראה מקצועי יותר לאתר שלך וגם תעניק לך גמישות רבה יותר בהתאמה אישית של האתר שלך. הם גם לא יקרות מדי וניתן לקנות בדרך כלל תבנית / ערכת נושא שעונה על כל הצרכים ויותר בפחות מ-100 דולר.

לוורדפרס ו-Wix יש כמה תבניות נהדרות, אבל אם אתה רוצה לנסות את מגוון הפרימיום, אפשר לתת ל- StudioPress הזדמנות.

ערכות נושא בנויות על CMS בסיסי, אך ניתנות להתאמה אישית כדי להעניק לאתר שלך מראה ייחודי ולאפשר לו לתפקד כפי שרוצים. אחרי הכל, אתר של אמן אמור להראות שונה ממוצר או ממסעדה לא?

עיצוב מרשים חשוב להפליא מכיוון שהמבקרים שלכם שופטים את האתר שלכם בשבריר שנייה על סמך המראה והמהירות שלו. אם האתר שלך נראה מיושן, לא מהימן או שאינו תואם את הציפיות שלהם, המבקרים ייצאו תוך שניות.זה קיצוני יותר משאתם חושבים. למרבה המזל, בחירת ערכת נושא (או תבנית, או עיצוב) טוב היא קלה.

אני ממליץ לקרוא ביקורות על הנושאים השונים לפני שתבחר ולעולם לא לתת עדיפות למשיכה החזותית על פני הפונקציונליות של האתר. כן, חשוב שהאתר שלך יראה טוב, עם כל אותם גופנים וצבעים מהודרים, אבל זה לא אמור להיות על חשבון הפונקציונליות.

בנוסף, תמיד אפשר לשנות את ערכת הנושא במועד מאוחר יותר. רק שלא מומלץ לשנות אותה לעיתים קרובות, מכיוון שזה יפגע בקידום האתר ומיתוג הברנד שלך.

שלב 5: להגדיר את האתר ולהוסיף תוכן רלוונטי

בשלב זה סיימת עם רוב החלק הטכני וכעת אפשר סוף סוף להתמקד בדברים מעניינים יותר. צריך להתחיל בהגדרת הניווט כדי להקל על המבקרים לנווט באתר שלך, ולהעניק להם גישה נוחה לחלקים השונים. יש רק לבחור אילו צבעים ישמשו אותך כדי לייצג את האתר שלך.

ארגן, הפרד והדגש את האזורים החשובים באתר שלך כדי שיהיה מושך לעין וברור. יש גם אפשרות להתקין תוספים שיעזרו לאתר לתפקד בצורה חלקה יותר ומהירה יותר.

הנה רשימה מהירה של דברים שאתה צריך כדי להתחיל בשיווק העסק שלך, במיוחד אם תרצה להרוויח כסף מהאתר:

– לוגו החברה ייצג את המותג שלך, מומלץ לשים תשומת לב כאן.
– כתוב את "עותק האתר" שלך, שזה טקסט נוסף שכלול בדף הבית, דף האודות ודפי בסיס אחרים.
– התקן את קוד Google Analytics באתר שלך כדי לעקוב אחר המבקרים.
– עכשיו אפשר להתחיל לתכנן את אסטרטגיית השיווק שלך כדי להבין את האהבות ותשוקות המבקרים.

באשר לחלק האחרון במדריך איך לבנות אתר, תצטרך להבין איך שיווק ממומן עובד, שיווק של תוכן ובניית הקישורים הנכונים לעיתים קרובות מוזנחות למען הנראות, אבל העיקר הוא ליצור לידים ולהשיג את היעדים העסקיים שלך מהאתר שלך, אז לא מומלץ להזניח את חלק זה.

סיכום

על מנת ליצור אתר מוצלח יש אמנם מכשולים ולא טיפה מאבקים, אך ככל שצוברים ניסיון, כך גם זה נהיה קל יותר. אמנם כיסינו את כל הפרטים הדרושים לבניית האתר הראשון שלך, אך אם נתקלים בבעיה כלשהי, תמיד אפשר לפנות לגוגל או יוטיוב כדי למצוא פתרון לכל בעיה. יש הדרכות לכל מה שצריך באינטרנט.

בחירת אחסון אתרים ו- CMS, עיצוב האתר שלך ושיווק הם רק קצה הקרחון. אי אפשר לצפות להצלחה בין לילה, אבל רק צריך ​​קצת סבלנות, ואין שום ספק שאפשר להגיע רחוק.

מעוניין לדעת איך לצלוח בניית אתר לעסק? הנה 5 עצות שוות זהב שיבטיחו שתצא מרוצה

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892