שדות מותאמים אישית ACF – התוסף הכי עוצמתי לוורדפרס, שיהפוך אתכם למקצוענים

שדות מותאמים אישית של וורדפרס הם חלק חשוב ממה שהופך את וורדפרס למערכת ניהול תוכן גמישה, ולא "סתם פלטפורמת בלוגים". כשמדובר בשדות מותאמים אישית של וורדפרס, התוסף Advanced Custom Fields הוא אחד השמות הידועים ביותר. הוא מקל על העבודה עם שדות מותאמים בכל ההיבטים, ונדבר עליו יותר לעומק בפוסט הזה!

אתה תבין בדיוק למה שדות מותאמים אישית מתקדמים, הם כל כך בעלי ערך ותלמד שלב אחר שלב כיצד תוכל לממש את התוסף על אתר הוורדפרס שלך.

אז מהו בכלל תוסף Advanced Custom Fields?

Advanced Custom Fields או בקיצור ACF – הוא תוסף וורדפרס שמאפשר להוסיף ולנהל שדות בהתאמה אישית של וורדפרס לאתר. הוא זמין גם כתוסף בחינם וגם כתוסף פרימיום, הנקרא ACF PRO.

מהם השדות המותאמים אישית של וורדפרס? מה הם נותנים לך לעשות?

שדות מותאמים אישית של וורדפרס מאפשרים לך להוסיף, לאחסן ולהציג מידע נוסף על פיסת תוכן בוורדפרס. ברמה הטכנית יותר, שדות מותאמים אישית עוזרים לך לאחסן מטא נתונים. גם אם אתה לא מכיר את המונח הזה, שדות מותאמים אישית מפעילים הרבה מהפונקציונליות בתוספים ותבניות שלך.

לדוגמה,ווקומרס (WooCommerce), התוסף הפופולרי ביותר לבניית חנות eCommerce, משתמש בשדות מותאמים אישית כדי לאחסן מידע נוסף על מוצר, כמו מחיר, משקל, צבע וכו'.
לחלופין, אם יש לך תוסף של לוח שנה לאירועים, הוא ישתמש בשדות מותאמים אישית כדי לאחסן מידע נוסף על אירוע –  מקום, זמן התחלה וסיום ועוד. אתה יכול גם ליצור שדות מותאמים משלך כדי לאחסן מידע שרלוונטי לצרכים שלך!

אז מתי כדאי להשתמש בשדות מותאמים אישית?

טוב, אז יכול להיות שכרגע אתה תוהה למה בכלל אתה צריך את זה… אז נסביר דרך דוגמה – אם אתה רוצה לפרסם אירוע באתר שלך, האם לא תוכל פשוט להכניס את כל המידע הזה כטקסט רגיל בעורך של וורדפרס? אז עקרונית כן, אתה יכול. אבל שימוש בשדות מותאמים אישית זו גישה טובה יותר מכמה סיבות:

– קלט קל יותר – במקום להקליד דברים מאפס, קבוצת שדות מותאמת אישית ערוכה תקל מאוד על הזנת נתונים. לדוגמה, במקום להקליד תאריך, אתה יכול פשוט לבחור את התאריך מתוך בוחר תאריכים.

– עקביות – המידע שתזין בשדות המותאמים שלך יופיע תמיד בהתאם להגדרה שלך, מה שאומר שהוא יהיה עקבי בכל האתר.

– עדכונים ותחזוקה קלים – אם אתה רוצה לשנות משהו לגבי אופן הצגת המידע בעתיד, תוכל פשוט לעדכן דבר אחד במקום לערוך כל פוסט בנפרד.

ACF הופכים את זה להרבה יותר קל במילים פשוטות, ACF מקלים על העבודה עם שדות מותאמים אישית בוורדפרס בכמעט כל ההיבטים. זה מפשט משמעותית את הממשק להוספה וניהול של השדות המותאמים בלוח המחוונים של וורדפרס וזה גם מפשט את התהליך להצגת מידע בחזית האתר שלך.
ACF מציעים יותר מ-30 סוגי שדות שונים שתוכל להוסיף לכל אזור בלוח המחוונים שלך, כולל פוסטים, משתמשים, טקסונומיות, מדיה, הערות ואפילו דפי אפשרויות מותאמות אישית.

שדות מותאמים אישית ACF החינמי לעומת הפרו: איזה מהם אתה צריך?

שדות מותאמים אישית מגיעים גם בגרסה חינמית וגם בגרסת פרימיום במחיר סביר. עבור השימושים הבסיסיים ביותר, הגרסה החינמית מספיקה לגמרי. זה נותן לך גישה כמעט לכל סוגי השדות, ולכל התכונות הידידותיות למשתמש שדיברנו עליהן קודם! אם אתה רק רוצה לאחסן מידע נוסף על התוכן שלך, הגרסה החינמית היא כל מה שאתה צריך.

עם זאת, גרסת הפרו מוסיפה כמה תכונות די נוחות שעוזרות לך להשתמש בACF בדרכים מעניינות יותר:

– חזרה על שדות – מאפשר לך לחזור על שדות/קבוצות שדות מסוימות על בסיס פוסט. מה הכוונה? לדוגמה, אם יש לך פוסט על אירוע, ואתה מוסיף מידע על אדם שאמור לנאום, התכונה הזו תעזור לך להתמודד עם מצב שיש יותר מנואם אחד. אתה יכול פשוט "לחזור" על השדות עבור הדובר כמה פעמים שדרוש.

– חסימות ACF – מאפשר לך להציג את השדות שלך כבלוק גוטנברג, ולא כמטא תיבה. זה נוח במיוחד אם אתה בונה אתר עבור לקוח ורוצה לתת לו דרך קלה להזין ולהמחיש נתוני שדה מותאמים אישית.

– שדה גלריה – העלה מספר תמונות לשדה אחד.

ACF PRO מתחיל ב-$25 לשימוש לכל החיים באתר בודד. לחלופין, אתה יכול לשלם $100 עבור שימוש לכל החיים באתרים ללא הגבלה. אם יש לך ספק ואתה לא בטוח, תתחחל עם הגרסה החינמית עד שתבין בדיוק מה הפונקציונליות שאתה צריך. תמיד תוכלו לשדרג מאוחר יותר במידת הצורך.

סיכום

Advanced Custom Fields או בקיצור ACF – הוא תוסף וורדפרס שמאפשר להוסיף ולנהל שדות בהתאמה אישית של WordPress לאתר. הוא זמין גם כתוסף בחינם וגם כתוסף פרימיום, הנקרא ACF PRO. באמצעות שדות מותאמים אישית, אתה יכול להעשיר את העמודים וגם את הפוסטים באתר ובבלוג שלך. התוסף מאפשר לך להוסיף נתונים ומידע רב יותר בעזרת פתרון קל לשימוש. 

ואפילו יותר מזה, אתה יכול להתחיל לאסוף מידע נוסף עבור כל תוכן באתר שלך ואז להציג אותו בפרונט של האתר עבור המבקרים שלך. הידע שצברת בפוסט הזה יאפשר לך לנצל באמת את הפוטנציאל העמוק של וורדפרס לבניית אתרים שהם מותאמים אישית במאה אחוזים!

בוא נדבר על

הפרויקט שלך

[email protected] | 053-524-0892